Pobieranie
W celu poprawy pracy, proszę zmienić przeglądarkę na google CHROME, FIREFOX, OPERA lub Internet Explorer.

Szczegóły bloga

Tesla na dnie, Mazda na szczycie. Oto motoryzacyjne hity i kity

Tesla na dnie, Mazda na szczycie. Oto motoryzacyjne hity i kity

Samochody znowu pod lupą. Najnowszy raport TÜV 2026 ujawnił, które auta zawodzą najrzadziej, a które najczęściej psują krew kierowcom. Nie obyło się bez sensacji, bo wśród najmłodszych samochodów najgorszy wynik zaliczyła… Tesla.

Tegoroczny raport TÜV, czyli Niemieckiego Stowarzyszenia Dozoru Technicznego, pokazuje jeden wyraźny trend – samochody psują się częściej. Wynik badania to suma przeglądów technicznych około 9,5 mln aut osobowych w Niemczech. Autorzy raportu zaznaczają, że aż co piąty samochód badania nie przeszedł – to o 1 pkt procentowy więcej niż w zeszłym roku. Jednak prawdziwe emocje zaczynają się dopiero w rankingach modeli.

Najmniej awaryjne auta 2026

W kategorii najmłodszych, 2- i 3-letnich aut, bezapelacyjnie wygrała Mazda 2, która cieszyć się może mianem zwycięzcy najnowszego raportu TÜV – zaledwie w 2,9% sprawdzonych samochodów odnotowano poważne usterki. Tuż za Mazdą 2 uplasowały się ex aequo Mercedes Klasy B i Volkswagen T-Roc (po 3%). Ten ostatni błyszczy także w dalszych kategoriach wiekowych.

Najlepsze modele według wieku:

4-5 lat

  1. VW Golf Sportsvan, VW T-Roc – 4%
  2. Audi Q2 – 4,5%
  3. Mercedes GLC – 4,8%

6-7 lat

  1. VW T-Roc – 6,7%
  2. VW Golf Sportsvan – 6,9%
  3. Audi Q2 – 7,5%

 8-9 lat

  1. Mazda CX-3 – 9,7%
  2. VW Golf Sportsvan – 10,3%
  3. Mercedes Klasy B – 11%

 10-11 lat

  1. Mercedes Klasy B – 13,9%
  2. Mercedes GLE/ML – 15,2%
  3. Mercedes Klasy A – 15,4%

 12-13 lat

  1. VW Touareg – 18,3%
  2. Mercedes Klasy B – 19%
  3. Mercedes GLE/ML – 19,3%

 Tesla zaskakuje… ale niestety negatywnie

Największy szok? Tesla Model Y – auto, które w 2023 r. było najchętniej kupowanym samochodem w Europie – znalazło się na ostatnim miejscu (110.) wśród najmłodszych pojazdów. 17,3% awaryjności to najgorszy wynik tej kategorii od dekady.

Eksperci TÜV wskazują na problemy z półosiami, zawieszeniem, oświetleniem i tarczami hamulcowymi. Co ciekawe, winna może być… rekuperacja, która ogranicza użycie tradycyjnych hamulców i może wpływać na ich skuteczność.

Model 3 – najgorszy w tamtym roku – wypada niewiele lepiej od Y – 108. miejsce, z wynikiem 13,1%.

Lepsze elektryki w tej klasie: Mini Cooper SE (3,5%), Audi Q4 e-tron (4%), Fiat 500e (4,2%), a źle wypadły między innymi Dacia Spring (13%) i Škoda Enyaq (9,1%).

 Najbardziej awaryjne modele według wieku:

2-3 lata

  1. Tesla Model Y – 17,3%
  2. Ford Mondeo – 14,3%
  3. Tesla Model 3 – 13,1%

3-4 lata

  1. BMW Serii 5 i 6 – 21,5%
  2. Tesla Model 3 – 21%
  3. BMW Serii 2 Active Tourer – 20,6%

 4-5 lat

  1. BMW Serii 5 i 6 – 21,5%
  2. Tesla Model 3 – 21%
  3. BMW 2 Active Tourer – 20,6%

 6-7 lat

  1. Dacia Duster – 23,5%
  2. BMW Serii 5 i 6 – 22,3%
  3. Volkswagen Sharan – 21,7%

 8-9 lat

  1. BMW Serii 5 i 6 – 29,9%
  2. Dacia Duster – 29,8%
  3. Dacia Sandero – 27,8%

 10-11 lat

  1. Dacia Duster – 34,2%
  2. Renault Twingo – 32,1%
  3. BMW Serii 5 i 6 – 32,1%

 12-13 lat

  1. Renault Clio – 40,4%
  2. Renault Twingo – 40%
  3. Dacia Sandero – 38,1%

 Auta z największym przebiegiem, które nadal trzymają się świetnie

Po raz pierwszy TÜV ocenił także modele najodporniejsze na duże przebiegi (auta 10–11-letnie).

Wyniki robią wrażenie:

1. Mercedes – 18,5% usterek przy średnim przebiegu 149 tys. km

2. Audi – 19,2% przy 150 tys. km

3. Toyota – 22% przy 136 tys. km

…………

Photo by Maxim on Unsplash

…………

CZYTAJ WIĘCEJ NA MOTOFURY.PL

Dostawcy General Motors pod presją. Mają tylko dwa lata

Chiny dyktują tempo. Czy Europa nadąży?

Wiesz co oznacza biały romb na niebieskim tle?

Szokujące liczy! Tyle osób ginie miesięcznie na polskich drogach

6 odpowiedzi do “Tesla na dnie, Mazda na szczycie. Oto motoryzacyjne hity i kity”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze

Na górę